Privacybeleid
Wij hechten veel belang aan uw recht op gegevensbescherming en doen alle inspanningen om uw persoonsgegevens te beschermen in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 (“AVG”) en de nationale uitvoeringswetgeving.
In dit Gegevensbeschermingsbeleid leggen wij uit welke persoonsgegevens wij van u verzamelen, voor welke doeleinden wij deze gegevens zullen verwerken, op welke rechtsgrond wij deze verwerking baseren, aan wie uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven, hoe lang wij uw gegevens bewaren, hoe wij uw gegevens beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens.
1. WIE ZIJN WIJ?
Tilborghs Hout en Interieur is een besloten vennootschap (BV) naar Belgisch recht, gevestigd te Onderzeel 7, 2920 Kalmthout en ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0870.665.268 (“Tilborghs”).
Tilborghs is een groothandel in hout, met bijkomende specialisaties in schrijnwerk, hout- en interieurmaatwerk, leveren en plaatsen van houten en stalen binnendeuren en het produceren van bouwpakketten voor maatkasten. In het kader van onze activiteiten verzamelen, gebruiken, bewaren, delen of verwerken wij anderszins persoonsgegevens. Op grond van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, kwalificeren wij als “verwerkingsverantwoordelijke” met betrekking tot deze persoonsgegevens.
2. VAN WIE VERZAMELEN WIJ PERSOONSGEGEVENS?
In het kader van onze activiteiten kunnen wij persoonsgegevens verzamelen van klanten, prospecten, leveranciers, bezoekers van onze website, personen die hun visitekaartje of anderszins hun contactgegevens aan ons verstrekken en personen die op een andere manier met ons in contact komen (bv. doordat hun naam en contactgegevens als werknemer of aangestelde van onze klanten, leveranciers en andere commerciële partners aan ons worden doorgegeven).
3. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN WIJ?
Wij kunnen van u onderstaande persoonsgegevens verzamelen, voor zover deze gegevens relevant zijn voor de doeleinden waarvoor wij ze nodig hebben zoals uiteengezet in Artikel 4. Telkens wanneer bepaalde gegevens verplicht in te vullen zijn, en andere gegevens slechts optioneel, zal dit duidelijk worden aangegeven, zodat u ervoor kan kiezen om ons uw persoonsgegevens te verstrekken of niet.
Identificatie- en contactgegevens
- Persoonlijke identificatiegegevens: naam, titel, adres, telefoon-/gsm-nummer, e-mailadres
- Elektronische identificatiegegevens: IP-adressen, informatie die via cookies verzameld wordt (lees ons Cookiebeleid)
Financiële bijzonderheden
- Identificatie- en bankrekeningnummers
- Financiële transacties: bedragen die u moet betalen en heeft betaald, overzicht van de betalingen, enz.
- Beroepsactiviteiten
- Overeenkomsten en schikkingen
Persoonlijke kenmerken
- Persoonlijke bijzonderheden: geslacht, geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat, nationaliteit
Beroep en betrekking
- Huidige betrekking (particulier of bedrijf, desgevallend ondernemingsnummer)
Andere
- Andere gegevens die u zelf meedeelt
4. VOOR WELKE DOELEINDEN GEBRUIKEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS EN OP WELKE RECHTSGROND BASEREN WIJ DEZE VERWERKING?
Wij kunnen voormelde persoonsgegevens gebruiken voor de volgende doeleinden:
- Voor klanten- en leveranciersbeheer;
- Om informatie te verstrekken aan potentiële klanten;
- Voor het beheer van (facturatie-)geschillen en claims;
- Voor het beheer en de optimalisatie van onze website;
- Voor het verbeteren van onze algemene en gepersonaliseerde dienstverlening.
Voor uw volledige informatie, kan u hieronder de voor deze verwerkingen relevante rechtsgronden terugvinden:
- De verwerking van persoonsgegevens voor het leveren van diensten aan klanten en voor de opvolging van verkopen en facturatie, of om u bepaalde informatie te bezorgen, baseren wij op de noodzaak voor de uitvoering van overeenkomst die wij met de betrokkene hebben gesloten.
- In alle andere gevallen, baseren wij de verwerking van persoonsgegevens op de noodzaak voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen (met name ons belang om prospecten en mogelijke klanten te contacteren, om vragen te behandelen, om onze business te promoten in het algemeen, zowel online als offline, om onze contacten te onderhouden, enzovoort).
5. MET WIE DELEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Wij kunnen uw persoonsgegevens doorgeven aan volgende partijen:
- Onze dienstverleners die als ‘verwerkers’ voor ons optreden zoals IT-dienstverleners, PR-/marketingdienstverleners.
- Onze professionele adviseurs zoals externe advocatenkantoren en boekhouders.
- Overheidsinstanties zoals politiediensten en het gerecht, indien hiertoe een wettelijke verplichting bestaat.
Opgelet: deze lijst is niet exhaustief. Er kunnen andere gevallen zijn waarbij we andere partijen moeten informeren om onze diensten zo effectief mogelijk te kunnen leveren.
Bij doorgiften aan derde partijen, zorgen wij er steeds voor dat wij passende beschermingsmaatregelen nemen. Wij werken samen met dienstverleners die namens ons bepaalde gegevens verwerken. Dit geschiedt uitsluitend in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. In het bijzonder hebben wij met onze dienstverleners – voor zover wettelijk vereist – overeenkomsten gesloten inzake doorgifte of een verwerkersovereenkomst, die voldoen aan de vereisten van artikel 28 van de AVG en geven wij instructies aan de dienstverleners over hoe zij met de gegevens moeten omgaan. Door zorgvuldige selectie en regelmatige controle zorgen wij ervoor dat onze dienstverleners alle organisatorische en technische maatregelen nemen die nodig zijn om uw gegevens te beschermen.
Uw persoonsgegevens worden niet uitgeleend of verkocht aan derde partijen voor marketingdoeleinden zonder uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming.
Indien uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan ontvangers in landen buiten de Europese Economische Ruimte, zorgen wij er steeds voor dat wij passende beschermingsmaatregelen nemen. Deze doorgifte gebeurt op basis van overeenkomstige adequaatheidsbesluiten van de Europese Commissie of er worden passende garanties in de zin van artikel 46 van de AVG geboden voor de bescherming van uw persoonsgegevens in overeenstemming met de wettelijke vereisten (standaardcontractbepalingen van de EU of bindende bedrijfsvoorschriften). Op verzoek verstrekken wij u graag nadere informatie over de passende garanties.
6. HOE LANG BEWAREN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Wij houden uw persoonsgegevens niet langer bij dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verzameld en verwerkt (zoals hierboven beschreven).
- Persoonsgegevens opgenomen in boekhoud-, financiële of andere officiële documenten zullen worden bijgehouden zo lang als deze documenten wettelijk moeten worden bijgehouden;
- Persoonsgegevens vereist voor de uitvoering en opvolging van een contractuele relatie zullen worden bijgehouden gedurende de gehele duurtijd van die relatie en tien jaar na de beëindiging ervan.
- Wat de gegevens betreft van bezoekers van onze website, verwijzen wij naar ons Cookiebeleid dat u hier kan terugvinden.
Enkel wanneer wij daartoe wettelijk verplicht zijn, of indien het nodig is om onze belangen in rechte te verdedigen (bijvoorbeeld in geval van een geschil), zullen wij uw persoonsgegevens voor een langere periode bewaren.
Meer informatie over onze bewaartermijnen is beschikbaar op eenvoudig verzoek.
7. HOE BESCHERMEN WIJ UW PERSOONSGEGEVENS?
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om een beveiligingsniveau te waarborgen dat is afgestemd op de specifieke risico’s die we hebben geïdentificeerd.
Wij beschermen uw persoonsgegevens op die manier zo goed als mogelijk tegen de vernietiging, het verlies, de wijziging, of de ongeoorloofde openbaarmaking van of toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte persoonsgegevens.
Meer informatie over onze beveiligingsmaatregelen is beschikbaar op eenvoudig verzoek.
8. WAT ZIJN UW RECHTEN EN HOE KUNT U DEZE UITOEFENEN?
Binnen de grenzen gedefinieerd in de artikelen 15-22 van de AVG, heeft u de volgende wettelijke rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
- Recht op inzage: u heeft het recht om van ons bevestiging te krijgen of we uw persoonsgegevens al dan niet verwerken, om inzage te verkrijgen in die persoonsgegevens, om informatie te krijgen over hoe en waarom we ze verwerken, en om een kopie te ontvangen van die gegevens.
- Recht op verbetering: u heeft het recht om een verbetering te verkrijgen van uw persoonsgegevens of om te vragen dat wij uw persoonsgegevens vervolledigen wanneer u merkt dat wij onjuiste of onvolledige gegevens van u verwerken.
- Recht op verwijdering (“recht om vergeten te worden”): U heeft in bepaalde specifieke gevallen het recht om gegevenswissing te verkrijgen.
- Recht op beperking: U heeft het recht om in bepaalde specifieke gevallen de verwerking van uw persoonsgegevens te laten beperken.
- Recht op overdraagbaarheid: U heeft het recht om de persoonsgegevens die u aan ons heeft verstrekt, te verkrijgen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm, en om die persoonsgegevens aan een andere verantwoordelijke (te doen) overdragen indien de verwerking berust op uw toestemming of op een overeenkomst en indien de verwerking via geautomatiseerde procedés wordt verricht.
- Recht van bezwaar: U heeft het recht om vanwege met uw specifieke situatie verband houdende redenen bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van ons gerechtvaardigd belang.
U kan bovenstaande rechten uitoefenen door een e-mail te sturen naar info@tilborghshout.be.
De uitoefening van deze rechten is in beginsel gratis. Enkel bij onredelijke of herhaaldelijke verzoeken kunnen wij hiervoor een redelijke administratieve kost aanrekenen.
Wij trachten steeds zo snel mogelijk te antwoorden op uw verzoeken of vragen. Het is mogelijk dat wij u eerst om een identiteitsbewijs vragen om uw identiteit te controleren.
Voor verdere informatie en advies over bovenstaande rechten verwijzen wij u naar de website van de Gegevensbeschermingsautoriteit: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.
Behalve voormelde rechten, heeft u ook steeds het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit in verband met de verwerking van uw persoonsgegevens door ons. U kan de autoriteit bereiken via contact@apd-gba.be of per post op volgend adres:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
9. WIJZIGINGEN VAN DIT GEGEVENSBESCHERMINGSBELEID
Van tijd tot tijd kan het nodig zijn om dit Gegevensbeschermingsbeleid te wijzigen. Wanneer we veranderingen aan het beleid publiceren, veranderen we de datum van de "laatste bijgewerkte versie" onderaan het document. De meest recente versie van dit Gegevensbeschermingsbeleid is te allen tijde beschikbaar op onze website.
10. CONTACT
Indien u vragen of bedenkingen zou hebben omtrent dit Gegevensbeschermingsbeleid of de verwerking van uw persoonsgegevens door ons, kan u steeds contact met ons opnemen via info@tilborghshout.be.
Laatste bijgewerkte versie: 1 juni 2022